Žádosti o informace
- Osobní podání: na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách:
pondělí | 8.00 – 12.00 | 13.00 – 17.00 |
středa | 8.00 – 12.00 | 13.00 – 17.00 |
- Telefonické podání: pevná linka – +420 494 323 636
- Není-li žadateli na ústně (osobně či telefonicky) podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci takto poskytnutou za dostačující, je třeba podat žádost písemně
- Formulář písemné žádosti naleznete níže na stránce a můžete jej doručit elektronicky na adresu podatelna@obeccestice.cz , elektronickou podatelnou, nebo poštou na adresu Obecní úřad Čestice, Čestice 94, 517 41 Kostelec nad Orlicí
Ze žádosti by měly být patrné tyto informace o žadateli:
jméno, příjmení, datum narození, adresa místa trvalého pobytu.
Neobsahuje-li žádost tyto údaje a zároveň jsou údaje potřeba k vyřízení žádosti o informaci, žádost se poté odloží a do sedmi dnů se žadateli zašle výzva k doplnění informací.
Příjem žádostí a způsob podání
Osobní podání: na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách:
pondělí | 8.00 – 12.00 | 13.00 – 17.00 |
středa | 8.00 – 12.00 | 13.00 – 17.00 |
Telefonické podání: pevná linka – +420 494 323 636
Poštou na adresu Obecní úřad Čestice, Čestice 94, 517 41 Kostelec nad Orlicí
Elektronicky na e-mail: podatelna@obeccestice.cz (v žádosti nemusí být aplikován elektronický podpis)
Elektronicky datovou schránkou: rs6a594
Elektonickou podatelnou
V případě, že je žádost podána písemně (včetně žádosti podané elektronickou poštou nebo faxem), musí splňovat minimálně tyto náležitosti:
komu je žádost určena,
jaká konkrétní informace je požadována,
kdo žádost podává.
Ostatní žádosti a podání se přijímají rovněž na obecním úřadě v úředních hodinách.
Lhůty pro vyřízení žádosti
Poskytnutí požadované informace od přijetí podání nebo upřesnění žádosti
– do 15 dní s možností prodloužení na 25 dnů. Prodloužení lhůty je možné pouze ze závažných důvodů s tím, že žadatel je o prodloužení lhůty informován (§ 14 odst. 5, § 20 odst. 3 zákona).
Nevztahují-li se požadované informace k působnosti obecního úřadu či obce jako právnické osoby, žádost je odložena a tato skutečnost žadateli sdělena (§ 14 odst. 3 písm. b) zákona) – do 3 dnů od odložení.
Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulovaná příliš obecně, je žadatel vyzván k jejímu upřesnění (§ 14 odst. 3 písm. a) zákona) – do 7 dnů od podání.
Podání odvolání žadatelem po obdržení rozhodnutí o odmítnutí informace nebo po marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (§ 16, odst. 2 zákona) – do 15 dnů.
Rozhodnutí odvolacího orgánu od předložení odvolání povinným subjektem – do 15 dnů.
Upřesnění nesrozumitelné nebo obecně formulované žádosti na výzvu obecního úřadu (§ 14, odst. 3, písm.a zákona) – do 30 dnů od doručení výzvy.
Příjem a vyřízení odvolání
Způsob odvolání a jeho obsah:
- Osobně na Obecním úřadě
- Poštou na adresuObecní úřad Čestice, Čestice 94, 517 41 Kostelec nad Orlicí
Odvolání musí obsahovat popis žádosti o podání informace, které nebylo vyhověno, datum a místo podání, odůvodnění odvolání, podpis a bydliště žadatele.
O odvolání rozhoduje:
- obecní zastupitelstvo – jedná-li se o informace spadající do samostatné působnosti obce,
- krajský úřad – jde-li o informaci spadající do přenesené působnosti.
O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem.
Sazby za poskytování informací
Položka | Sazba |
---|---|
hodina práce (účtuje se každých započatých 30 min.) | dle skutečně vynaložených nákladů |
fotokopie nebo výtisk z tiskárny (formát A4) | dle skutečně vynaložených nákladů |
paušál provozních nákladů (materiál, energie) | dle skutečně vynaložených nákladů |
Formuláře
Žádost o poskytování informací
Formulář pro odvolání proti rozhodnutí o odmitnutí žádosti o poskytnutí informace
Žádost o nahlédnutí do registru oznámení
Výroční zpráva o poskytování informací
2022 – informace dle zákona č.106/1999 sb.
Název souboru | Zodpovídá | Vyvěšeno |
---|---|---|
1 – Žádost o informace | starosta | 11.4.2022 |
1 – Odpověď | starosta | 11.4.2022 |
2 – Žádost o informace | starosta | 13.4.2022 |
2 – Odpověď | starosta | 13.4.2022 |
3 – Žádost o informace | starosta | 20.4.2022 |
3 – Odpověď | starosta | 20.4.2022 |
4 – Žádost o informace | starosta | 1.8.2022 |
4 – Odpověď | starosta | 1.8.2022 |
5 – Žádost o informace | starosta | 5.8.2022 |
5 – Odpověď | starosta | 5.8.2022 |
6 - Žádost o informace | starosta | 18.7.2023 |
6 - Odpověď | starosta | 26.7.2023 |
7 - Žádost | starosta | 9.9.2024 |
7 - Odpověď | starosta | 9.9.2024 |
Výroční zpráva 2022 | starosta | 16.2.2023 |
Výroční zpráva 2023 | starosta | 3.1.2024 |
Povinně zveřejňované informace dle zákona č. 106/99 Sb., § 5, odst. 5 – Rejstříky, registry, evidence a seznamy: