Informace dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění, a vyhlášky č. 442/2006 Sb., která stanoví strukturu informací zveřejňovaných o povinném subjektu dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění.

Informace dle zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů, v platném znění.
Informace dle zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), v platném znění.

1. Název

OBEC ČESTICE

2. Důvod a způsob založení

Obec ČESTICE byla založena podle ustanovení §3 odst.4) zák.č. 128/2000Sb., o obcích ve znění pozdějších předpisů, a v souladu s §29 odst.3) zákona č. 90/1995 Sb. o jednacím řádu Poslanecké sněmovny, ve znění pozdějších předpisů.

3. Organizační struktura

Činnost úřadu obce je zajišťována prostřednictvím agendy starosty obce Petra Vondráčka, kterému je podřízen další zaměstnanec obce:

  • Markéta Hlaváčková – účetní

Pověřenec pro ochranu osobních údajů

  • Mgr. Karel Rejent, tel. 608 525 693, mail: karel.rejent@ictplus.cz
  • Petr Vondráček ml.

Zastupitelstvo

  • Petr Vondráček – starosta obce
  • Simona Vondráčková – místostarosta obce
  • Petr Hynek
  • Mgr. Lucie Růžičková
  • Jitka Lásková
  • Jana Janečková
  • Ing. Jitka Macháčková
  • Petr Javůrek
  • Richard Chaloupka

Složení výborů a komisí

Finanční výbor

  • Ing. Jitka Macháčková
  • Mgr. Lucie Růžičková
  • Lenka Jílková

Kontrolní výbor

  • Jana Janečková
  • Květa Panušová
  • Zdeněk Kopecký

Výbor pro veřejný pořádek

  • Petr Hynek
  • Richard Chaloupka

4. Kontaktní spojení

4.1 Kontaktní poštovní adresa

Čestice 94
517 41 Kostelec nad Orlicí

4.2 Adresa úřadovny pro osobní návštěvu

Čestice 94
517 41 Kostelec nad Orlicí

4.3 Úřední hodiny

Pondělí: 8.00 – 12.00 | 13.00 – 17.00
Středa: 8.00 – 12.00 | 13.00 – 17.00

4.4 Telefonní čísla

pevná linka: +420 494 323 636
mobilní telefon: +420 777 941 808, +420 724 179 770

4.5 Email

4.6 Adresa internetové stránky

Úvod

4.7 Adresa e-podatelny

Elektronická podání v digitální podobě lze učinit těmito způsoby:

  • vyplněním příslušného formuláře pro tyto účely Elektronická podatelna
  • zasláním e-mailové zprávy na adresu elektronické podatelny podatelna@obeccestice.cz
  • osobním doručením technického nosiče dat, na kterém je uloženo doručované elektronické podání.

Všeobecná pravidla elektronického podání:

  1. Podle ustanovení § 40 odst. 3 zákona č. 40/1964 Sb., občanský zákoník, je písemný právní úkon platný, je-li podepsán jednající osobou; činí-li právní úkon více osob, nemusí být jejich podpisy na téže listině, ledaže právní předpis stanoví jinak. Pokud je právní úkon učiněn elektronickými prostředky, může být podepsán elektronicky za podmínek stanovených zákonem č. 227/2000 Sb., o elektronickém podpisu a o změně některých dalších zákonů (zákon o elektronickém podpisu), ve znění pozdějších předpisů. V případě, že podání podává orgán veřejné moci, a to z důvodů vylučujících jinak závazné užití informačního systému datových schránek, je povinnen podání opatřit výlučně zaručeným elektronickým podpisem založeným na kvalifikovaném certifikátu vydávaným akreditovaným poskytovatelem certifikačních služeb („uznávaný elektronický podpis”).
  2. Pokud je podání učiněno prostřednictvím informačního systému datových schránek a je učiněno fyzickou osobou, pro niž byla datová schránka zřízena, podnikající fyzickou osobou, pro niž byla datová schránka zřízena, statutárním orgánem právnické osoby, členem statutárního orgánu právnické osoby nebo vedoucím organizační složky podniku zahraniční právnické osoby zapsané v obchodním rejstříku, jednající za právnickou osobu, pro niž byla datová schránka zřízena, nebo jimi pověřenou osobou, má podání stejné účinky jako úkon učiněný písemně a podepsaný, ledaže jiný právní předpis nebo vnitřní předpis požaduje společný úkon více z uvedených osob, tedy podpis příslušné osoby je nahrazen autentizací provedenou uvedeným informačním systémem (§ 18 odst. 2 zákona č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů, ve znění pozdějších předpisů).
  3. Pokud by ministerstvu bylo doručeno elektronické podání, které by nebylo opatřeno elektronickým podpisem podle výše uvedených pravidel, bude odesílatel podle posouzení povahy podání zpravidla vyzván, aby nedostatky podání odstranil, tedy aby k podání připojil svůj elektronický podpis.

Technické parametry přijímaných datových zpráv:

  1. Datové zprávy jsou přijímány ve formátech:
    *.doc nebo *.docx (dokument Microsoft World 97 a vyšší)
    *.xls nebo *.xlsx (dokument Microsoft Excel 97 a vyšší)
    *.ppt nebo *.pptx (dokument Microsoft Powerpoint 97 a vyšší)
    *.odt (dokument OpenOffice Writer)
    *.ods (dokument OpenOffice Calc)
    *.odp (dokument OpenOffice Impress)
    *.rtf (textový standard RTF-DCA)
    *.txt (prostý text)
    *.pdf (dokument Adobe Acrobat)
    *.zip nebo *.rar (komprimovaný dokument)
    *.jpg, *.jpeg, *.tif, *.gif (grafický formát)
  2. Maximální velikost datové zprávy:
    Podle § 5 vyhlášky č. 194/2009 Sb. je maximální velikost datové zprávy dodávané do datové schránky 10 MB.
  3. Kontrola datové zprávy:
    Datová zpráva nesmí obsahovat škodlivý kód, který může poškodit informační systém datových schránek, údaj v něm obsažený nebo výpočetní techniku držitele datové schránky; na základě § 7 vyhlášky č. 194/20098 Sb. takovou datovou zprávu správce informačního systému datových schránek nepřijme k odeslání, stejně jako datovou zprávu, která není vytvořena v přípustném datovém formátu nebo která převyšuje svou velikost maximální stanovenou velikost.

Potvrzení o přijetí a doručení elektronického podání:

Doručení datové zprávy se potvrzuje odesilateli neprodleně zasláním datové zprávy, pokud je orgán veřejné moci schopen z přijaté datové zprávy zjistit elektronickou adresu odesilatele. Součástí zprávy o potvrzení doručení je:

  1. uznávaný elektronický podpis oprávněného zaměstnance orgánu veřejné moci nebo uznávaná elektronická značka orgánu veřejné moci,
  2. datum a čas s uvedením hodiny, minuty a sekundy, kdy byla datová zpráva doručena, a
  3. charakteristika doručené datové zprávy umožňující její identifikaci.

Postup v případě zjištění škodlivého softwaru u přijaté datové zprávy:

Pokud byl u datové zprávy zjištěn škodlivý software, není tato zpráva zpracovávána. Je-li možné z přijaté datové zprávy zjistit elektronickou adresu odesilatele, je na tuto adresu zasláno sdělení o zjištění škodlivého softwaru.

4.8 Další elektronické adresy

4.9 ID datové schránky

rs6a594

5. Případné platby lze poukázat

ČS  RYCHNOV  N. KN.    č.ú. 1240134379/0800
KB RYCHNOV N. KN. č.ú. 115-5025120247/0100

6. IČ

00274828

7. DIČ

CZ00274828

8. Dokumenty

8.1 Rozpočet

8.2 Závěrečný účet

9. Žádosti o informace

Informace dle zákona 106/1999 Sb.

10. Příjem žádostí a dalších podání

Žádosti o informace podle zákona 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím je možno podat:

  • písemně,
  • osobně,
  • e-mailem,
  • elektronickým podáním,
  • telefonicky.

Kontakty na úřad obce, včetně úředních hodin naleznete v sekci 4. Kontakty

11. Opravné prostředky

Opravné prostředky

12. Formuláře

13. Popisy postupů – návody pro řešení životních situací

Řešení životních situací – Portál GOV

O informace pro řešení životních situací můžete požádat na úřadu obce.

14. Předpisy

Přehled předpisů, podle nichž úřad obce ve věci poskytování informací rozhoduje:

14.1 Nejdůležitější používané předpisy

14.2 Vydané právní předpisy

15. Úhrady za poskytování informací

Obecní úřad je oprávněn požadovat úhradu nákladů spojených s vyhledáváním informací, např. za přímou mzdu pracovníka, pořizování kopií a technických nosičů dat a odesílání informací, přičemž vydání informace se může podmínit zaplacením úhrady nebo zálohy.

16. Licenční smlouvy

16.1 Vzor licenčních smluv

Žádné vzory licenčních smluv podle §14a zákona č.106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů nemá Obec Čestice stanovené.

16.2 Výhradní licence

Výhradní licence poskytnuté podle §14a odst.4.zatím nejsou.

17. Výroční zpráva podle zákona č. 106/1999 Sb.

2022 – informace dle zákona č.106/1999 sb.

Název souboru Zodpovídá Vyvěšeno
1 – Žádost o informace starosta 11.4.2022
1 – Odpověď starosta 11.4.2022
2 – Žádost o informace starosta 13.4.2022
2 – Odpověď starosta 13.4.2022
3 – Žádost o informace starosta 20.4.2022
3 – Odpověď starosta 20.4.2022
4 – Žádost o informace starosta 1.8.2022
4 – Odpověď starosta 1.8.2022
5 – Žádost o informace starosta 5.8.2022
5 – Odpověď starosta 5.8.2022
6 - Žádost o informace starosta 18.7.2023
6 - Odpověď starosta 26.7.2023
7 - Žádost starosta 9.9.2024
7 - Odpověď starosta 9.9.2024
Výroční zpráva 2022 starosta 16.2.2023
Výroční zpráva 2023 starosta 3.1.2024

Povinně zveřejňované informace dle zákona č. 106/99 Sb., § 5, odst. 5 – Rejstříky, registry, evidence a seznamy:

http://www.rzp.cz/

http://wwwinfo.mfcr.cz/ares/ares.html

https://or.justice.cz/ias/ui/rejstrik

18. Zpracování osobních údajů (GDPR)

Zpracování osobních údajů

19. Ustanovení zvláštního příjemce důchodu